måndag 7 november 2011

Lugn helg...

Till skillnad från dem senaste helgernas tempo blev denna helgen väldigt lugn.

På lördagen fick jag en heldag för mig själv när P & Ronja åkte hem till Abuela(farmor på spanska).
Blev en stilla frukost med bloggläsning för att sen ta en ordentlig städrunda, tycker inte att man hinner med det sen man fick barn man går och små duttar lite här och lite där men aldrig att man hinner ta allt på en och samma gång längre.
P ringde på em och sa att dem stannade och kollade på fotbollen så det blev ytterligare ett par timmar att spendera med mig själv & äntligen fick jag scrappat en ny sida i Ronjas babyalbum, kommer inte ihåg när jag senast satte mig ner och scrappade det blir alldeles för sällan numer.

 
(La en bit extra papper under texten "privat text" då den är ämnad endast Ronja.)

Söndag: Efter välling mys under täcket i soffan framför tecknat på tvn gick jag
och Ronja ut med trehjulingen och samlade en hel drös med löv.
Vi fyllde hela flaket på trehjulingen med fina löv och vid ett
tillfällde dratta Ronja på rumpan och löven flög rundor.
"Tilla" (trilla) konstaterade hon och när hon kommit på benen igen kom "Täda"(städa)
och hon började samla ihop alla löven igen tom ute ska det vara ordning och reda:P.
Strax innan lunch blev det en tur att handla mat, Ronja blir lika lycklig varje gång vi
 säger att va ska åka och handla "hanla maut" joddlar hon och idag bjöd hon
 också på hoppsa steg fram och tillbaka i hela vardagsrummet i sitt lyckorus.
Vi har ännu inte kommit fram till vad det är som hägrar med att hanla maut
men idag tog P & Ronja en bilvagn där en av korgarna är i hennes höjd
och när jag mötte upp med dem efter en stund hade Ronja handlat lite mat själv
och i hennes korg låg ett paket köttbullar, bacon & oliver (som hon Älskar!!!).
Åkte hem och åt nybakat bröd med en massa olika goda pålägg och
ostar medans vi tittade på Kung fu Pandan 2.
Ronja satt helt fängslad ända tills hon bara slocknade och fick sova
 tio minuter i pappas famn.
Sen satte vi oss och målade med alla våra löv som vi
plockade på morgonen som nu hade torkat.


Veckan fortsätter med jobb, dagis och på fredag stundar Bröllop,
2:a i ordningen denna höst.

Vet inte vad som hänt men just nu flippade bloggen ut så det
går inte att red. texten därav lite olika textstycken.

poss poss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar