tisdag 28 december 2010

Vi tjuvstartade...

...med kalasandet i dag.
 Ebbe och Frida kom på ett litet minikalas då dem reser bort över nyår.(Ebbes pappa var också bjuden men han fick allt vara redig och jobba idag:P)
Väldigt fina presenter hade dem med sig också Barnkammarboken, en supersöt nalle & blommor fick hon.
Barnkammarboken öppnades direkt efter vällingen nu i kväll så himla söt vi sjöng några av sångerna innan det var dax för sängen.



En massa bus och lek blev det också i vanlig ordning, några kärleksfulla kramar bjöd lillskrutta på också.
Det skiljer nästan 3 månader på dem men det märker man inte av, varken storleksmässigt eller på utvecklingen och det är så himla roligt att se dem tillsammans. 
Ronja är lite för på med "klappar" och kramar och Ebbe tycker nog mest "åh tjejer":P.


 Gullungar

I dag har kalas förberedelserna fortsatt med utökning då vi tog på oss nyårsfesten också. :P
Så i eftermiddags var vi och storhandlade och all mat till kalaset och nyårsfesten fick plats i kylen så nu har jag lite småpanik att vi måste ha glömt nått (typ hälften). 

Helt slut i dag eftersom natten inte var den roligaste Ronja vaknade vid 02.30 så vi gjorde en halv välling vilket brukar hjälpa för att återskapa lugnet men inte i natt inte skruttan fick nån energi kick och stod och skuttade i själsängen klappade mig på armen, drog i min kudde och drog mig i håret så fort jag var nära på att slumra till detta höll på i närmre 3 timmar så tur var väl att jag fick lite sovmorgon till strax efter 8 i morse.

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar