torsdag 30 december 2010

För ett år sedan ... (21.00)

             Vid den här tiden var jag världens lyckligaste.
Jag hade "ploppat" ut en liten fågelunge på 3530g
 och 52 cm lång och mådde såååå bra.
En förlossning som varade i hela 50 min.

mitt hjärta
I dag har vi firat vår lilla älskling hela dagen.
Vi började med paketöppning i sängen i morse sen blev det frukost med ljus i ostamackan.



dukningen

 stämplade servetter

   Kl 14.00 kom alla gästerna och paketöppningen fortsatte.
Efter smakprov på smörgåstårtan som inte var någon hit blev det lek och bus med alla kusinerna och dem nya leksakerna.


lillskruttan med nya bobben


kladdkakemuffins
   I dag har lillskruttans smaklökar verkligen varit i paradiset. Förutom smörgåstårtan har det tuggats på prinsesstårta som slank ner väldigt lätt, hon fick även smaka lite choklad och vid två obevakade tillfällen hitta hon en mugg med fanta och även chipsskålen med dillchips som nog måste räknas till dagens favorit.

Mitt på kalaset släpper hon allt och står själv en liten stund,så då började det gå övas, flitigast var nog faster men hon fick till sist se sig besegrad i envishet då Ronja absolut inte skulle gå i dag.

I morgon bär det av med skruttans andra nyårs partaj här i livet den förra sov hon sig mest igenom ska bli spännande och se hur detta tolvslaget kommer att se ut.

Vi har haft en helt underbara dag och tackar alla som ville vara med och förgylla den.

Poss Poss







    

1 kommentar:

  1. Nu blir det en kommentar till ett gammalt inlägg men jag satt och kikade i din blogg en bit bak i arkivet! Vad kul att vi har döttrar som är nästan lika gamla, Alva fyller ett år på tisdag och då blir det också ett rosa kalas med grattisvimplar :) Vad kul att du gillade Alvas rum också! Kram Elin

    SvaraRadera