tisdag 11 december 2012

 
 Vi tar en förra helgens så här mitt i veckan...
(Oj såg att jag missat att publisera förra veckans..)
 
Lördagen vankades det jobb för mig medans P & Ronja hälsade på Abuela &
biseabuela (farmor&gammelfarmor).
När jag sen slutade 2 timmar senare än vanligt gick jag hem till biseabuela
för att hämta upp min lilla familj och när vi sen satt i bilen på vägen hem
la Ronja fram ett förslag som en mycket trött och förkyld mamma
välkomnade varmt ..."mamma vi kan bädda din å pappas säng å titta film
och äta GOSSIN"
Vilket betyder att hon vill att vi skulle lyfta ut vår bäddmadrass
framför tvn i vardagsrummet,Ronja väljer film och sen ligger vi alla tre och myser
och äter lördags-godis...sämre kan man ju ha, det härliga är ju att
detta har Ronja föreslagit själv nu några gånger så hon tycker ju det är minst lika mysigt hon:). 
Första paketet i kalendern skulle ju också öppnas och oj vad det var svårt att förstå varför man bara
inte kunde få öppna alla paketen på en gång.
 
Söndagen hade vi lite sjukstuga här hemma men vi fick ändå advents-pyntat mellan varven.
Jag satte ut alla julgrupper jag gjort tidigare i veckan och adventljustakarna medans
Ronja fick en massa pynt som hon sprang fram och tillbaka och hämta och satte ut
på sitt rum.
 
Eftersom ingen utav oss var speciellt kry valde vi att hoppa över den kalla
 julskyltningen i stan och pälsade på oss och gick ut och åkte pulka istället.
 

 
 .......tjing..
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar