fredag 11 maj 2012


Försöker på nytt....

Det med bloggen går verkligen i vågor för mig, tyvärr.
Har inte blivit mycket fotande på sistone och för mig känns det
så tråkigt att skriva ett inlägg utan att lägga in bilder.
Men nu satt jag här en kväll och fastande i min egen blogg
jag läste tillbaka då jag fortfarande var mammaledig
med Ronja och mindes, inte dem stora händelserna
utan snarare dem små, saker som Ronja sagt
och vardagslivet det vi ,bara hon och jag
hittade på under tiden vi gick hemma tillsammans,och
då bestämmde jag mig för att blåsa liv i bloggen igen
just för att kunna sitta om ytterligare ett år och minnas dem stå
stunderna med mitt älskade hjärta igen.
För precis som alla säger man glömmer så fort och allra
helst dem absolut enklaste sakerna som vardagen kan innehålla.

Ronja har verkligen utvecklat sitt språk den sista tiden och jag
blir lika förvånad varje gång hon fäller sina små komentarer
 och slutsatser och undrar var hon får allt ifrån.

Vi brukar ligga kvar och mysa i sängen och titta på Bollibompa
på mornarna jag och skruttan och härom morgonen kom just en sån kommentar.
Plötsligt räcker hon mig fjärrkontrollen och rynkar på näsan och säger
"mamma inte titta Bompa de e jättetråkigt".
Blev inte så chockad över "jätte" då hon använder det före allt...
Onja jätte-kissig,Onja jätte-trött osv. 
Nä jag blev förvånad över att hon använde ordet tråkigt och kopplade ihop
det med sin känsla;P


Min stora lilla tjej så stolt på sin första "riktiga"
cykeltur.

poss poss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar