söndag 19 februari 2012




Pappa P:s Fölsedags(helg)....


Ronja och jag tassade upp i Lördags för att fixa frukost-bricka och plocka fram alla
paketen vi med mycket möda och stort besvär konkade hem på bussen förra veckan.
(Fick lasta hela vagnen överfull medans jag bar Ronja i famnen på bussen)

Men det var det så värt för att få se min älskling lika lycklig som ett barn på
julafton när han öppnade sina paket som innehöll olika dator delar för att
bygga ihop en ny dator till sig.

Ronja "scrappade" ihop ett eget kort till pappa.

Kl 15 kom alla och vi mumsade på smörgåstårta och fika.
Barnen lekte och busade.


Någonstans efter gottebordet blev fram dukat åkte danse skorna på
hos oss allihop vi skakade rumpan till allt från Grease, Eye of the tiger,Gypsy Kings
och Nossa m. Michal Telo (som gått på repeat dem senaste dagarna)  i en salig blandning.
Och riktigt skoj hade vi.

Söndagen fick vi återbesök av Ronjas bobo (farbro) & faster, Daniel och
 kusinerna Isaac, Emil & Simon som kom vid lunch för att hjälpa oss att äta upp
 både smörgåstårtan och tårtan som blev över.

Det blev en heldag då killarna åkte till Malmö för att spendera P:s
 fölsepengar på resten av dator delarna.
Sen stannade dem för att äta hemmagjorda hamburgare och pommes
och längtan till sommaren och grillen gjorde sig ordentligt påmind.
Efter en hel helg med stim och stoj med kusinerna kom en mycket trött Ronja
 i säng lite senare än vanligt och när vi låg i sängen
då jag nattade henne tittade hon upp på mig och sa
 "mamma sjunga vargen ila"
(Vargen ylar från Ronja Rövardotter) som jag sjungt
för henne sedan hon låg i magen.

Hoppas alla hade en lika trevlig helg som vi!!

poss poss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar